Wiadomości
- Zakończenie roku szkolnego 2010/2011
- Skorupka 2008-2011
- Nasza Mała i Wielka Ojczyzna
- Wycieczka do OGRODU JAPOŃSKIEGO
- Dzień Dziecka
- Czerwony Kapturek
- Dzień Rodzica
- Olimpiada Osób Niepełnospawnych VICTORIA w Głogowie
- Majówka Militarna
- Ognisko Góralskie
- Las to nie tylko drzewa
- Edukacja leśna
- Sportowy Dzień Radości
w Strzelinie - I miejsce w konkursie "Zbieramy nakrętki"
- Dzień Europejski
- Dzień Papieski
- Dzień Ziemi
- Rekolekcje Wielkopostne
- Wiem co jem!!!
- Pierwszy Dzień Wiosny
- Wyginam Śmiało Ciało"
- Spartakiada Integracyjna
- Dzień Kobiet
- Ekologiczna "Skorupka"
- Walentynki
- Zabawa karnawałowa
- Poranny krąg - zima
- Zimowa "Skorupka"
- Jasełka
- Sezon saneczkowy
- Pokaż nam swój świat
- Jaka to kolęda?
- Świąteczne stroiki
- Ozdoby choinkowe
- Bożonarodzeniowe ciasteczka
- Kartki świąteczne
- Mikołajki
- Andrzejki
- Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka
- Poranny krąg - jesień
- Jesienna "Skorupka"
- Dzień Niemiecki
- Dzień Nauczyciela
- Święto Sióstr Franciszkanek
- Dzień Chłopca
- Święto Ziemniaka
- Zajęcia na basenie
- Otwarcie boiska sportowego
- Sprzątanie Świata 2010
- Rozpoczęcie roku szkolnego 2010/2011
Nasze szkoły
Czy zasypią nas śmieci?
Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, skorupkowa grupa już na parę tygodni przed planowanymi zajęciami gromadziła różne odpady. Dzieci systematycznie kontrolowały to, co wpada do kosza na śmieci. W efekcie zgromadzono dwa duże pudła różnorodnych odpadów. Podczas zajęć rozmawiano na temat śmieci:
- Skąd się one biorą?
- Czy są niebezpieczne dla człowieka i środowiska?
- Czy można odpady wykorzystać?
Uczniowie chętnie szukali odpowiedzi na postawione pytania. Z dużym zaangażowaniem przedstawiali wyniki analizy koszów na śmieci i odpowiadali na pytania:
- Jakich śmieci było najwięcej w moim koszu na śmieci?
- Jakie śmieci zajmowały najwięcej miejsca w koszu?
- Jak często opróżnia się kosz na śmieci?
- Co się dzieje z zawartością kontenera na śmieci?
- Kto z mojego otoczenia wrzuca najwięcej śmieci do kosza?
Ćwiczeniem, które sprawiło naszym podopiecznym sporo satysfakcji, było segregowanie zgromadzonych odpadów! Uczniowie wykazali się wiedzą i sprawnie sortowali śmieci według następujących kategorii:
- plastik i folia
- papier
- szkło
- aluminium
- kartony (np. po sokach i mleku).
Po uporządkowaniu odpadów przyszedł czas na rozmowę o szkodliwości odpadów oraz na doświadczenie „Badamy szkodliwości plastiku”.
Uczniowie z uwagą i zainteresowaniem obserwowali panią Martę, która wykonywała doświadczenie.
Na koniec zajęć uczniowie chętnie podsumowywali efekty swojej pracy oraz szukali odpowiedzi na pytanie: Co zrobię, by zmniejszyć ilość śmieci w moim koszu?
Zainteresowanych skorupkowymi zajęciami odsyłamy do strony internetowej: www.czymskorupka.pl
Zainteresowanych skorupkowymi zajęciami odsyłamy do strony internetowej: www.czymskorupka.pl