Wiadomości
- Zakończenie roku szkolnego 2009/2010
- Kopciuszek
- II Olimpiada Osób Niepełnosprawnych "Victoria"
- Skorupka - kwiaty
- Wycieczka na Górę Włodzicką
- Konkurs plastyczny
- Wycieczka na Strzeliniec
- Dzień dziecka
- Ognisko cygańskie
- Integracyjny miting z uśmiechem
- Dzień Matki
- Podróże po krajach Unii Europejskiej
- Dzień Pluszowego Misia
- Dzień Brytyjski
- Wspaniałe święto przyjaźni
- Sportowy Dzień Radości
- Wycieczka do Kłodzka
- Ratujemy i uczymy ratować - spotkanie 4
- Następna wiosenna Skorupka
- Dzień Ziemi
- Ratujemy i uczymy ratować - spotkanie 3
- Bolesna lekcja patriotyzmu
- Wiosenna skorupka
- Ratujemy i uczymy ratować - spotkanie 2
- Witaj wiosno!!!
- Ratujemy i uczymy ratować
- Miasto z korzeniem w herbie - Nowa Ruda
- Dzień Kobiet
- VI Zimowa Spartakiada Integracyjna
- Konkurs plastyczny
- Nasze Vancouver
- Walentynki
- Konkurs kolęd
- Zabawa karnawałowa
- Nasz sukces w Bardzie!
- Hej, kolęda, kolęda!
- Jasełka integracyjne
- Magiczne popołudnie
- Spotkanie z filharmonią
- U Matki Prowincjalnej
- Jasełka
- Spotkanie z Mikołajem
- Zimowa Skorupka
- Warsztaty artystyczne
- Andrzejki
- Poranny krąg 2
- Kocham kino
- Poranny krąg - jesień
- Skrzypek na dachu
- Bliżej Biblii
- Szlakiem wspomnień
- Sztuka pływania
- Dekoracyjne kanapki
- Dzień Nauczyciela
- Jaskinia Galos
- Skorupka 2009
- W kinie
- W bibliotece
- Spartakiada integracyjna
- Wycieczka na basen
- Dzień irlandzki
- Ognisko idiańskie
- Sprzątanie świata
- Komisarz Lew
- Świetna zabawa!!!
- Czary, mary...
- Witaj szkoło!!!
Nasze szkoły
Dzieci, które przeszły pierwszy etap programu „Czym skorupka za młodu nasiąknie... czyli jak pokochać przyrodę, żeby ona pokochała nas” są wrażliwe na przyrodę i przygotowane by na drugim etapie rozwijać pasję samodzielnego jej poznawania.
W nowym roku szkolnym wyruszyliśmy na pierwsze zajęcia terenowe pod hasłem „Przyroda to skarbiec. Szukamy do niego klucza”. Celem naszej wyprawy było przede wszystkim dostrzeganie różnorodności barw i kształtów, zapachów liści, owoców, nasion i drzew.
Na samym początku wyprawy prowadzący zajęcia Marta Kramarz razem z Grzegorzem Czajką starali się wyjaśnić swoim podopiecznym: Co to jest skarbiec? W jaki sposób można otworzyć skarbiec przyrody?
Wspólne rozważania doprowadziły do ogólnego wniosku: Aby korzystać ze skarbów przyrody trzeba ją znać, a więc kluczem do skarbca przyrody jest spostrzegawczość i wiedza.
Pod czujnym okiem opiekunów uczestnicy wyprawy wykonywali zadania polegające na poznaniu drzew. Uczniowie w grupach wybierali do obserwacji dwa różne drzewa, zbierali ich liście i owoce. Wspólnie opisywali wygląd obserwowanych liści: Jakiego są koloru? Jaki mają kształt? Do czego jest podobny? Czy liść jest gładki czy szorstki?
Niewątpliwie skorupkowe zajęcia po raz kolejny były okazją do przybliżenia wszystkim pięknego i różnorodnego świata przyrody.