Wiadomości
- Zakończenie roku szkolnego 2012/2013
- Pory roku w oczach dziecka - LATO
- Dzień otwarty
- Powitanie lata
- Wycieczka do sali zabaw
- GaleriON 2013
- Dzień Dziecka
- XI edycja konkursów "Zbieramy nakrętki", "Bezpieczna bateria"
- Trzecia Dolnośląska Gala Talentów 2013
- Sowiogórski Nordic Walking wreszcie w słońcu!!!
- Dzień Mamy i Taty
- 80 urodziny Koziołka Matołka
- Mój ulubiony sport
- III Majówka Militarna
- Sowiogórski Nordic Walking
- Julian Tuwim w oczach dziecka
- Nasi dzielni strażacy
- Pory roku w oczach dziecka -WIOSNA
- Festiwal Piosenki Dziecięcej
- Pucharowa środa
- Krople rosy z Żelazowej Woli
- Pisanka wielkanocna
- Warsztaty Wielkanocne
- Warsztaty wiosenne
- Dzień Kobiet
- IX Spartakiada Integracyjna
- Rekolekcje Wielkopostne
- Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
- Bezpiecznie na drodze
- Dzieci na stadionie - uczymy się dopingu
- Snowtubing
- Poznajemy Zawody Mieszkańców Naszego Regionu - FRYZJER
- Środa Popielcowa
- Walentynki
- Folklor Górali Podhalańskich
- Zabawa Karnawałowa
- Młodzieżowe Mistrzostwa Polski w Futsalu
- Pory Roku w Oczach Dziecka - ZIMA
- JASEŁKA
- Najpiękniejsze kolędy polskie i światowe
- Kiermasz Bożonarodzeniowy
- Najpiękniejsza kartka Bożonarodzeniowa
- Święto Sióstr Maryi Niepokalanej
- MIKOŁAJKI
- Mikołajkowo-integracyjne warsztaty plastyczne
- Andrzejki
- Z HIGIENĄ ZA PAN BRAT
- Poznajemy zawód górnika
- Musical OKRUCHY ŻYCIA
- Poznajemy zawody - FOTOGRAF
- Pieśń patriotyczna
w historii narodu polskiego - Poranny Krąg - JESIEŃ
- Pływanie w Aquariusie
- Hipoterapia
- Dolnośląskie Zawody Pływackie we Wrocławiu
- Jesień w oczach dziecka
- Operetkowe Hity Wszechczasów
- Międzynarodowy Dzień Osób Niewidomych
- Dzień Edukacji Narodowej
- XIV Integracyjna Spartakiada Osób Niepełnosprawnych
- Święto
Sióstr Franciszkanek - Grzybobranie integracyjne
- Dożynki
- Sowiogórski Nordic Walking
- Międzynarodowy Dzień Głuchych
- Dzień Chłopca
- "Wokół Koncertu"
- Sportowy Dzień Radości
w Głogowie - IV Olimpiada Osób Niepełnosprawnych „Victoria” w Głogowie
- Chodził sobie kataryniarz
- Rozpoczęcie roku szkolnego 2012/2013
Wychowankowie grup rewalidacyjno-wychowawczych poznają świat przyrody podczas zajęć prowadzonych metodą „Porannego kręgu”. Poranny krąg jest metodą, którą określamy jako wielozmysłową. Obejmuje swym zasięgiem wszystkie zmysły: dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Proponowane w niej oddziaływania mają aktywizować zmysły w sposób odmienny dla każdej pory roku, aby podkreślać zmiany zachodzące
w przyrodzie. Świat przyrody jest źródłem zróżnicowanych bodźców. Każda pora roku kojarzy się nam z kolorem, smakiem, obrazem, zapachem itp. Metoda Porannego Kręgu przypisuje każdej z pór roku inną symbolikę. Tutaj kalendarz narzuca kolor, żywioł, smak, zapach, bodźce wzrokowe, słuchowe, wystrój sali – wszystko czym planujemy stymulować naszych wychowanków. Polisensoryczne pobudzanie zmysłów jest najlepszym sposobem przekazywania cennych informacji o tym co nas otacza, a najlepszymi pomocami dydaktycznymi są te zaczerpnięte z natury.
w przyrodzie. Świat przyrody jest źródłem zróżnicowanych bodźców. Każda pora roku kojarzy się nam z kolorem, smakiem, obrazem, zapachem itp. Metoda Porannego Kręgu przypisuje każdej z pór roku inną symbolikę. Tutaj kalendarz narzuca kolor, żywioł, smak, zapach, bodźce wzrokowe, słuchowe, wystrój sali – wszystko czym planujemy stymulować naszych wychowanków. Polisensoryczne pobudzanie zmysłów jest najlepszym sposobem przekazywania cennych informacji o tym co nas otacza, a najlepszymi pomocami dydaktycznymi są te zaczerpnięte z natury.
W pracy z uczniami niepełnosprawnymi szczególną rolę ma polisensoryczne odbieranie świata, ponieważ zmysły dostarczają informacje o otaczającym świecie i przez to stanowią podstawę rozwoju każdego człowieka. Każdy bodziec wywołuje określoną reakcję u dziecka i pomaga w poznawaniu, otaczającej rzeczywistości, a przez to ułatwia jego funkcjonowanie w codziennym życiu.
Podczas zajęć dzieci były stymulowane poprzez zapach lawendowy, dźwięki instrumentu muzycznego – dzwonków chińskich, liście, dynię i inne atrybuty jesienne. Zajęcia te były okazją do podjęcia zadań nie tylko wspólnie z nauczycielem, ale i innymi członkami grupy, dały możliwość rozwinięcia własnej aktywności każdego ucznia, budowały zaufanie i stymulowały do kontaktu emocjonalnego z wychowawcą. Dzieci miały okazję zapoznać się ze smakiem miodu, kremu orzechowego i barwą żółtą, miękkiej tkaniny. Szelest liści i melodia instrumentów relaksowały, kolor żółty rozweselał. Dzieci czuły się bezpiecznie, chętnie brały udział w zajęciach i były zadowolone, czego dowodem są ich roześmiane twarze. W ulubionych przez dzieci zajęciach brały udział „Maleństwa”, „Puchatki”, Pszczółki”, „Jeżyki” i „Krasnoludki”.