Wiadomości
- Zakończenie roku szkolnego 2011/2012
- Festiwal Piosenki Dziecięcej
- Te co skaczą i fruwają...
czyli przygoda w ZOO - Muzyczna Podróż Po Unii Europejskiej
- III Festyn Integracyjny
w Ścinawce Dolnej - Ognisko Pirackie
- X Inauguracja Konkursów "Zbieramy Nakrętki"
i "Bezpieczna Bateria" - Nordic Walking - II edycja
- Dzień Dziecka
- Majówka Militarna
- Dzień Matki
- Przeboje Dziecięcej Sceny
- Biblioteka ciągle w grze
- Dzień Teatru
- Wiosna, ach to ty!
- Majówka Militarna
- Szlachetne zdrowie...
- Poranny krąg - WIOSNA
- Kiermasz Wielkanocny
- Pierwszy Dzień Wiosny
- VIII Spartakiada Integracyjna
- Dzień Kobiet
- Rekolekcje Wielkopostne
- Poranny krąg - ZIMA
- Walentynki
- Śpiewać każdy może
- Bal karnawałowy
- Jasełka 2011
- Hej, kolęda, kolęda!
- Wizyta Świętego Mikołaja
- Uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny
- FUTSAL
- ANDRZEJKI
- Kultura muzyczna Hiszpanii
- Seminarium Uczniowskie
z okazji Międzynarodowego Roku Lasów - Stawiam Na Zdrowie - Zajęcia na basenie
- Kultura muzyczna Niemiec
- Dzień Drzewa
- Wizyta na poczcie
- Komisarz Lew
- Jesienny spacer
- Poranny krąg - JESIEŃ
- Dzień Edukacji Narodowej
- ŚWIĘTO SIÓSTR FRANCISZKANEK
- Wesołe spotkanie
z teatrem - XIII Integracyjna Spartakiada Osób Niepełnosprawnych
- Ostatnia odsłona zdobywania Wielkiej Sowy
- Sowigórski Nordic Walking - drugie podejście
- Wizyta BISKUPA
- Pożegnanie lata
- Wycieczka do DINOPARKU
- Dożynki
- Sowiogórski Nordic Walking
Głównym celem zajęć z zakresu „Porannego Kręgu” jest świat przyrody, czyli źródło podstawowych bodźców jakimi są: żywioły, barwy, zapachy, smaki oraz wrażenia dotykowe i termiczne.
Spotkania z „Porannym Kręgiem” mają istotny wpływ na stymulację rozwojową procesów poznawczych, ponadto sprzyjają nabywaniu przez dziecko doświadczeń społecznych.
Wychowankowie grup: „Krasnoludów”, „Muchomorów”, „Biedroneczek”, Teletubisiów”, „Pszczółek” i „Puchatków” cyklicznie uczestniczyli w niniejszych zajęciach. Tym razem ze względu na obowiązującą porę roku, mieli okazję poznać zimę. Niniejszy żywioł jest wodą w stanie ciekłym i stałym. Ponadto dotykali śniegu, lodu, grali na trójkącie i poznali smak pastylek miętowych w czekoladzie. Zajęcia rozpoczęto piosenką powitalną, która została połączona z wymawianiem imienia wychowanka. Ma to istotny wpływ na poczucie odrębności i autonomii. Dodatkowo na realizację ćwiczeń wpływ miał wystrój Sali, zapalona świeca oraz unoszący się zapach mięty.
Osoby prowadzące zajęcia (Wanda Stopyra, Anna Piegza, Marta Motyka, Magdalena Muryj i Gabriela Prokop) dzięki własnej ekspresji mimicznej, głosowej i ruchowej oraz pozytywnemu nastawieniu do dzieci motywowały ich do działania. Zajęcia prowadzone tą metodą dają wychowankom wiele radości i zadowolenia z bycia zauważonym, zaakceptowanym i aktywnym w poznawaniu otaczającego nas świata.