nauczyciel: J. Myćka
Unikaj nawiązywania relacji z osobami, których nie znasz – jeśli ktoś obcy zaprasza cię do znajomych na portalu społecznościowym, bezpieczniej będzie odrzucić takie zaproszenie.
Nie podawaj w Internecie żadnych prywatnych danych – adresu, nazwiska, e-maila, czy numeru telefonu.
Nie organizuj spotkań z przypadkowymi osobami poznanymi w sieci. Jeśli już musisz, spotykaj się wyłącznie w bezpiecznych i publicznych miejscach, powiadom kogoś o swoich planach i przyprowadź ze sobą znajomego. Jeśli nie osobą pełnoletnią, poproś rodziców lub opiekunów o pozwolenie i weźcie ich ze sobą.
Puzzle
Ułóż puzzle o różnym stopniu trudności.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry], a zostaniesz przekierowany do strony z puzzlami.
Literki, liczby i słowa
Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.
Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]
Popatrz na obrazek i napisz nazwę tego, co się na nim znajduje.
Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]
Połącz kropki zgodnie z kolejnością liczb. Zacznij od liczby ( 1 ). Na każdej kropce musisz kliknąć lewym klawiszem myszy.
Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Dodaj liczby i wpisz w pole tekstowe prawidłowy wynik. Następnie naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Urzyj klawiszy strzałek i zaprowadź Czerwonego Kapturka do Babci.
Znajdź pary ukrytych obrazków.
Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków. Powodzenia!
Naciśnij przycisk [Przejdź do gry]
Przesuwaj klocki tak aby utworzyć rynienkę dla kulki.
Powodzenia!
Połącz rury, aby mogła przez nie przepłynąć woda.
Powodzenia!
Zniszcz kolorowego węża z kulek.
Poćwicz umiejętność pisania na klawiaturze
z wykorzystaniem polskich znaków.
Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].
[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń
Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]
Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].
Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].
Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Poćwicz pisanie zdań.
Po wpisaniu zdania naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Korzystając ze strzałek na klawiaturze przepłyń żółwikiem rzekę unikając przeszkód. Zbieraj owoce płynące rzeką.
Powodzenia!
Skacz zającem po kładkach, zbieraj monety i uważaj na jeże i inne pojawiające sie przeszkody.
Poruszaj się zającem za pomocą klawiszy ze strzałkami.
Poćwicz posługiwanie się klawiszami kursorów.
Siądź za kierownicą samochodu sportowego i dojedź do mety w określonym czasie.
Aby rozpocząć grę kliknij na czerwony przycisk.