nauczyciel: J. Myćka
Puzzle
Ułóż puzzle o różnym stopniu trudności.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry], a zostaniesz przekierowany do strony z puzzlami.
Literki, liczby i słowa
Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.
Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]
Aby odkryć cały obrazek uzupełnij wyraz odpowiednią literą [ ż ] lub [ rz ].
Za każdą dobrą odpowiedź odkryje się jeden element puzzli.
Dopasuj zdanie do obrazka.
Popatrz na obrazek i napisz nazwę tego, co się na nim znajduje.
Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]
Połącz kropki zgodnie z kolejnością liczb. Zacznij od liczby ( 1 ). Na każdej kropce musisz kliknąć lewym klawiszem myszy.
Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Dodaj liczby i wpisz w pole tekstowe prawidłowy wynik. Następnie naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry].
Aby rozpocząć grę wciśnij lewy przycisk myszy.
Do sterowania postacią użyj klawiszy ze strzałkami.
Znajdź pary ukrytych obrazków.
Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków. Powodzenia!
Naciśnij przycisk [Przejdź do gry]
Znajdź dwa identyczne kafelki, które można połączyć liniami pionowymi, poziomymi lub ścieżką złożoną z maksymalnie trzech połączonych ze sobą linii pionowych i pozimych.
Urzyj klawiszy strzałek i zaprowadź Czerwonego Kapturka do Babci.
Przesuwaj klocki tak aby utworzyć rynienkę dla kulki.
Powodzenia!
Połącz rury, aby mogła przez nie przepłynąć woda.
Powodzenia!
Zniszcz kolorowego węża z kulek.
Przesuwaj owoce, aby było ich co najmniej 3 w linii poziomej lub pionowej. Znikną one wtedy z planszy.
Powodzenia!
Poćwicz umiejętność wpisywania literek
za pomocą klawiatury
Ćwiczenie polega na wpisywaniu pojedynczych literek pojawiających się na ekranie.
Klawiatura na ekranie nie służy do wpisywania liter. Podpowida nam ona tylko, w którym miejscu na klawiaturze twojego komputera znajduje się podana litera.
Literki wpisuj za pomocą klawiatury swojego komputera. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wpisywania literek kliknąć na pole tekstowe, aby pojawił się migający kursor.
Poćwicz umiejętność pisania na klawiaturze
z wykorzystaniem polskich znaków.
Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].
[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń
Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]
Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].
Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].
Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Poćwicz pisanie zdań.
Po wpisaniu zdania naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.
Skacz zającem po kładkach, zbieraj monety i uważaj na jeże i inne pojawiające sie przeszkody.
Poruszaj się zającem za pomocą klawiszy ze strzałkami.
Korzystając ze strzałek na klawiaturze przepłyń żółwikiem rzekę unikając przeszkód. Zbieraj owoce płynące rzeką.
Powodzenia!
Poćwicz posługiwanie się klawiszami kursorów.
Siądź za kierownicą samochodu sportowego i dojedź do mety w określonym czasie.
Aby rozpocząć grę kliknij na czerwony przycisk.