nauczyciel: J. Myćka
Poćwicz piosenkę, którą poznaliśmy na poprzednich zajęciach.
Poćwicz układ taneczny do piosenki pt. „Piękny dzień”.
Powodzenia!
Posłuchaj i zagraj na dzwonkach wskazane dźwięki.
Powodzenia!
Instrumenty perkusyjne to najstarsza grupa instrumentów. Ich powstanie wiąże się z najdawniejszymi czasami w dziejach ludzkości. Były tworzone z naturalnych materiałów i służyły do podkreślania rytmu. Dźwięk w instrumentach perkusyjnych powstaje w wyniku uderzenia w instrument dłonią lub pałką, albo przez potrząsanie całym instrumentem. Wśród instrumentów perkusyjnych są różne bębny i kotły, marimby, wibrafony, dzwony, dzwonki, trójkąty, kastaniety, marakasy i wiele innych instrumentów. Instrumenty perkusyjne dzielimy na instrumenty o określonej wysokości dźwięku, na których można grać melodie (mówilismy o nich już wcześniej - zajżyj do materiałów do zajęć muzyczno-rytmicznych - 2.1), oraz instrumenty o nieokreślonej wysokości dźwięku, o których powiemy dzisiaj.
Posłuchaj humorystycznego opowiadania o instrumentach perkusyjnych.
Instrumenty perkusyjne o nieokreślonej wysokości dźwięku to to instrumenty, na których nie można zagrać mewlodii. Można na nich zagrać jedynie rytm.
Wysłuchaj taniec rosyjski Trepak i Walc kwiatów z Dziadka do orzechów Piotra Czajkowskiego. Utwór wykonuje zespół instrumentów perkusyjnych Karos Percussion Ensemble.
Wysłuchaj PARADY PERKUSYJNEJ w wykonaniu orkiestry symfonicznej The Independent Montovani Orchestra UK.
Wysłuchaj Koncert perkusyjny na perkusję solo i zespół w wykonaniu perkusistki Jennifer Higdon i orkiestry symfonicznej UMich Symphony Band.
Przypomnij sobie rozmieszczenie poszczególnych grup instrumentów orkiestry symfonicznej na scenie. Zwróć uwagę, w którym miejscu na scenie znajdują się instrumenty perkusyjne.
Powodzenia!
Poćwicz układ taneczny do piosenki „Heyo! Heyo!”.
Powodzenia!
Powodzenia!