nauczyciel: J. Myćka
Poćwicz piosenkę, którą poznaliśmy na poprzednich zajęciach.
Poćwicz układ taneczny do piosenki pt. „Kolorów świat”.
Powodzenia!
Posłuchaj i zagraj na dzwonkach wskazane dźwięki.
Powodzenia!
Wiolonczela przypomina kształtem skrzypce, jest jednak znacznie większa. Brzmienie wiolonczeli jest znacznie niższe niż brzmienie skrzypiec. Jest ono ciemne, ale ciepłe i śpiewne. Na wiolonczeli gra się w pozycji siedzącej, opierając instrument o podłogę metalową nóżką. Wiolonczela wchodzi w skład orkiestr symfonicznych oraz zespołów kameralnych. Jest też cenionym instrumentem solowym.
Posłuchaj humorystycznego opowiadania o wiolonczeli.
Pooglądaj film edukacyjny.
Posłuchaj utworu muzycznego na wiolonczelę i fortepian. Utwór ten to połączenie „Zimy” Antonio Vivaldiego i tematu muzycznego z bajki „Kraina lodu”.
Przypomnij sobie rozmieszczenie poszczególnych grup instrumentów orkiestry symfonicznej na scenie. Zwróć uwagę, w którym miejscu na scenie znajdują się wiolonczele.
Powodzenia!
Posłuchaj koncertu a-moll na skrzypce i orkiestrę Jana Sebastiana Bacha w wykonaniu Janusza Wawrowskiego i orkiestry symfonicznej Orkiestra Warsaw Players.